Trenurile de marfă din România circulă cu 17 km/h din cauza lipsei investițiilor
În lipsa unei infrastructuri feroviare performante şi în lipsa investiţiilor în sistemul feroviar, trenurile de marfă au ajuns să circule…
În lipsa unei infrastructuri feroviare performante şi în lipsa investiţiilor în sistemul feroviar, trenurile de marfă au ajuns să circule şi cu viteza de 17 kilometri pe oră, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), Grigore Mare, la finalul unui protest organizat în faţa sediului Guvernului.
Două sindicate feroviare, FNFMCV şi Federaţia Naţională a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL, au organizat pichetarea sediului Guvernului, în semn de protest faţă de lipsa de investiţii din sectorul feroviar.
„Motivele (nemulţumirilor sindicaliştilor, n.r.) sunt mai vechi, sunt de vreo 30 de ani de zile, dar astăzi s-a umplut paharul. Sunt 4 motive mai importante: lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară, lipsa investiţiilor în material rulant, falimentarea CFR Marfă şi amânarea aplicării statutului personalului feroviar. Cu toţii ne dorim să avem o infrastructură feroviară performantă, să ne deplasăm dintr-un punct în altul în cel mai scurt timp, nu cu viteza melcului de 30-40 kilometri pe oră şi chiar 17 kilometri la marfă. Asta înseamnă că de la Bucureşti la Cluj mergi în 11-12 ore”, a afirmat Grigore Mare.
Liderul de sindicat a solicitat Guvernului să aloce sectorului feroviar bani de investiţii.
Preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane a atras atenţia şi asupra situaţiei dificile a personalului din sectorul feroviar.