Saturday, January 29, 2022


Impactul școlii online asupra copiilor în perioada pandemiei: Peste 50% din elevi acuză probleme de concentrare

Un chestionar realizat de Asociația Proacta EDU arată că peste 50% din elevi acuză probleme de concentrare în perioada școlii…

PublicatCurierul , in Actualitate , at februarie 22, 2021

Un chestionar realizat de Asociația Proacta EDU arată că peste 50% din elevi acuză probleme de concentrare în perioada școlii online iar aproape 20% din aceștia suferă de anxietate.

Școala online și restricțiile impuse în perioada pandemiei de COVID-19 au avut un impact puternic asupra elevilor care au suferit o schimbare dramatică în stilul de viață, dar și de învățare.

Mulți dintre aceștia (30%) susțin că le lipsește joaca alături de prietenii lor, în timp ce peste 40% spun că trăiesc cu groază de a nu pierde pe cineva drag.

Un chestionar realizat de Asociația Proacta EDU, la care au răspuns 930 de levi din cliclul gimnazial și cel liceal, arată impactul major pe care le-au avut restricțiile și școala online asupra acestora.

De asemenea, peste jumătate din elevii care au completat chestionarul au susținut că au fost sprijiniți de familie, 30% au apelat la prieteni, iar aproximativ 8% nu au avut cui să ceară ajutorul.Totodată, unii elevii au emoții în ceea ce privește testele și tezele iar alții se tem să nu fi înțeles bine materia predată în timpul școlii online.

„Foarte mulți copii și adolescenți s-au simțit singuri, neascultați sau descurajați în această perioadă. Le-a fost greu, așa cum cred că le-a fost și părinților. Elevii trec printr-o tranziție acum și nu este una ușoară, iar ei trebuie să știe că au unde apela, atunci când vor să vorbească, să fie ascultați, să ceară un sfat. Școala are și șansa de a se împrieteni cu elevii săi, iar orele de dirigenție pot fi cadrul în care se fac pași către această nouă relație. Latura emoțională e mai importantă ca niciodată în procesul educațional și e și un mod de a exersa empatia, o lecție de care avem nevoie în relațiile interumane”, a declarat, psihoterapeutul Marilena Gheorghiță, colaborator al Asociației Proacta EDU.

Sursa: gândul.ro