Cum să te îmbogățești pe YouTube. Ghidul unui copil care câștigă 30 de milioane de dolari anual
Ryan Kaji este unul dintre cei mai populari creatori de conținut de pe YouTube din lume, cu un canal principal cu…
Ryan Kaji este unul dintre cei mai populari creatori de conținut de pe YouTube din lume, cu un canal principal cu 29 de milioane de abonați pasionați să-l urmărească pe copilul de 9 ani descoperind jucării noi, făcând experimente, jucându-se sau realizând mici proiecte artizanale. Pentru Kaji și familia sa, publicul respectiv s-a tradus în venituri anuale de milioane de dolari, bani din publicitate, forma tradițională de venit pentru vedetele de pe YouTube.
Kaji a apărut pentru prima oară pe YouTube la vârsta de 3 ani, în clipuri făcute acasă, în care desfăcea și analiza jucăriile. Datorită carismei sale și a logicii inexplicabile a YouTube-ului, aceste videoclipuri au acumulat miliarde de vizionări. Clipurile de unboxing ale jucăriilor, care au început în parte cu Kaji, au devenit o categorie de sine stătătoare.
Preocupările lui Kaji au urmărit tendințele schimbătoare ale YouTube, dar și propriile interese, pe măsură ce a crescut. „Când eram mai mic, îmi plăcea să mă joc cu jucării, așa că am făcut o mulțime de videoclipuri cu jucării”, spune băiatul. Dar acum, „îmi place să fac clipuri despre jocuri, știință, arte și meserii, în timp ce experimentez”.
În 2017, familia Kaji a semnat cu PocketWatch, noua companie media a lui Williams. Au fost de acord să facă din PocketWatch partenerul lor exclusiv pe termen lung pentru videoclipurile lui Ryan, precum și pentru cele cu Combo Panda și Gus, și au achiziționt și un pachet de acțiuni ale companiei.
Williams a pus la punct un plan de franciză pentru a transforma Ryan’s World într-un gigant de licențiere pentru copii, cum ar fi Frozen.
În general, YouTube este mulțumit atunci când vedetele sale se îndreaptă spre activități comerciale. Compania a lansat o serie de instrumente prin care creatorii să vândă articole și anul acesta va da un impuls și mai mare în această direcție.
Mulți alți creatori de conținut de pe YouTube își propun să urmeze exemplul lui Kaji, lansând linii de jucării și alte mărfuri. Williams spune că s-a lansat o nouă industrie: „Înainte de Ryan’s World, nu exista o categorie de francize globale pentru copii în jurul proprietății intelectuale de pe YouTube”.
Sursă: Digi24