Ministerul Muncii propune măsuri de sprijin pentru şomerii şi pentru beneficiarii de ajutor social care se angajează, pentru angajatorii persoanelor cu dizabilităţi, dar şi utilizarea semnăturii electronice la angajare precum şi în relaţiile angajatorului cu instituţii publice.
De asemenea, ministerul vizează şi reglementări referitoare la telemuncă, în condiţiile în care numărul contractelor cu clauză de telemuncă a crescut de 8 ori faţă de perioada similară a anului trecut. În cazul microîntreprinderilo cu cel mult 9 angajaţi, ar urma să fie redusă birocraţia legată de fişa postului, condica de prezenţă şi regulamentul intern.
Potrivit unui document consultat de
News.ro, ministerul condus de Raluca Turcan propune:
– Pentru persoanele care beneficiază de indemnizaţie de şomaj care se angajează cu normă întreagă în termen de 6 luni de la data stabilirii dreptului la indemnizaţia de şomaj se acordă o sumă lunară reprezentând 50% din cuantumul indemnizaţiei de şomaj din momentul angajării până la sfârşitul perioadei pentru care erau îndreptăţite să primească indemnizaţia de şomaj, în prezent procentul fiind de 30%.
– Menţinerea acordării ajutorului social pentru o perioadă de 6 luni de la data încadrării în muncă a unei persoane beneficiare de ajutor social apte de muncă, cu condiţia încheierii unui raport de muncă pe o perioadă de cel puţin 12 luni.
– Angajatorii care menţin contractele individuale de muncă încheiate cu persoanele cu dizabilităţi primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni consecutive, pentru fiecare persoană din această categorie, un sprijin financiar de 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
– 50% din salariu, dar nu mai mult de 1250 lei, timp de 12 luni, pentru încadrarea în muncă pe perioadă nedeterminată în perioada stării de urgenţă sau de alertă, a persoanelor care beneficiază de pensie de invaliditate de gradul III.
Alte măsuri vizează sprijinirea mediului de afaceri, prin digitalizare şi debirocratizare