Friday, June 18, 2021


Gătitul a fost hobby şi motiv de socializare în pandemie

Gătitul a fost hobby şi motiv de socializare în pandemie, românii au încercat noi reţete şi a crescut consumul de…

PublicatCurieruldeOnesti , in Actualitate , at mai 27, 2021

Gătitul a fost hobby şi motiv de socializare în pandemie, românii au încercat noi reţete şi a crescut consumul de alimente sănătoase, potrivit unui studiu care analizează impactul pandemiei Covid 19 asupra consumului de alimente.


„În perioada pandemică, românii au fost atenţi la preţul alimentelor cumpărate (85%) şi s-au orientat către alimente neperisabile sau cu un termen de expirare mai generos (84%). Gătitul a fost hobby şi totodată motiv de socializare. Românii au încercat noi reţete (88%) şi tipuri de mâncare (86%), au pregătit deserturi de casă (82%), iar pentru 84% dintre ei, mâncarea a devenit o componentă importantă în viaţa lor socială. Totodată, a crescut consumul de alimente sănătoase: 38% dintre respondenţi au consumat mai multe fructe şi legume proaspete, iar 29% au băut mai mult ceai comparativ cu alţi ani”, arată studiul „Impactul pandemiei de COVID-19 asupra consumului de alimente”, realizat de Starcom România.

Conform cercetării, românii au fost chibzuiţi în ceea ce priveşte cheltuielile alimentare din ultimul an şi au continuat să cumpere mărci cunoscute. În acelaşi timp, au devenit mai conştienţi de ceea ce consumă şi au căutat alimente sănătoase: aproape 90% dintre ei au evitat produsele cu aditivi, 86% au folosit ingrediente naturale sau organice în prepararea mâncării, iar 82% au evitat băuturile carbogazoase.

„Perioada pandemică a accentuat nevoia românilor din mediul urban de a avea un stil de viaţă mai sănătos pentru a contrabalansa sedentarismul şi a crescut gradul de apreciere a meselor în familie. Legumele şi fructele au fost la mare căutare în dieta românilor în această perioadă, în detrimentul produselor cu aditivi şi conservanţi artificiali. Totodată, contextul pandemic a creat mediul perfect ca oamenii să gătească mai mult în casă, acordând o mai mare atenţie produselor folosite în prepararea mâncării, ingredientelor naturale sau chiar organice”, a explicat Andreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator, Starcom România.

Pandemia i-a determinat pe români să cumpere mai mult ca în alţi ani alimente ambalate, din motive de igienă (93%), dar aceştia au continuat să cumpere şi alimente neambalate, în principal din motive de protejare a mediului (82%). Românii au făcut cumpărăturile pe baza unor liste stabilite anterior (83%) şi au achiziţionat cantităţi mari deodată (74%), pentru a se aproviziona şi evita spaţiile aglomerate. În mare măsură, respondenţii au declarat că s-au orientat către alimente la oferte speciale (90%), acordând o mai mare atenţie preţului comparativ cu alţi ani. Cu toate acestea, mărcile cunoscute au rămas printre alegerile consumatorilor, precum şi produsele gustoase, consumate pentru a satisface nevoia de răsfăţ.