Sunday, May 18, 2025


FOTO: Primarul Laurențiu Neghină s-a întâlnit cu profesori din Italia, Bulgaria și Turcia, participanți în proiectul Erasmus+ ”Peace in Class, Peace in School”, desfășurat la Colegiul Național Grigore Moisil Onești.

Colegiul Național Grigore Moisil Onești a organizat luni, 31 Ianuarie 2022,  Simpozionul Internațional „Medierea în școală” pentru a sărbători Ziua…

PublicatCurierulDeStiri , in Actualitate Social , at februarie 2, 2022

Colegiul Național Grigore Moisil Onești a organizat luni, 31 Ianuarie 2022,  Simpozionul Internațional „Medierea în școală” pentru a sărbători Ziua Internațională pentru Nonviolență în Școală și lansarea în comunitate a proiectului Erasmus+ KA229 – Peace in Class, Peace in School. Vor fi prezenți la Onești, în perioada 31 ianuarie – 4 februarie 2022, profesori din Turcia, Italia, Bulgaria și România.

Profesorii participanți în acest proiect au fost primiți astăzi, de primarul Laurențiu Neghină, pentru a discuta împreună despre importanța medierii în combaterea violenței în școală și comunitate.
Astăzi am primit vizita participanților la Simpozionul Internațional „Medierea în școală”, parte a proiectului Erasmus+ KA229 – Peace in Class, Peace in School, desfășurat la Colegiul Național Grigore Moisil Onești.
Împreună cu cadre didactice implicate la nivel local, cât și cu reprezentanți ai unor instituții de învățământ din Turcia, Italia si Bulgaria, partenere în proiect, am discutat despre importanța medierii în combaterea violenței în școală și comunitate.
Deși la nivelul institututiilor de învățământ din Onești, nu s-au înregistrat acte de violență majore, consider ca acest proiect este binevenit, întrucât cu siguranță va duce la preîntâmpinarea unor astfel de fapte.
Felicit si mulțumesc tuturor celor implicați în desfășurarea si implementarea acestui proiect!

Violenţa în şcoală este o problemă cu care se confruntă sistemele de învăţământ din întreaga lume. În multe ţări din Europa violenţa în şcoală este recunoscută ca o problemă socială majoră, care afectează bunăstarea şi reuşita şcolară a elevilor şi care, pe termen lung, poate atinge valorile democratice, de aceea se regăseşte pe agendele de lucru ale diferinţilor actori sociali. Prevenirea violenţei reprezintă o dimensiune fundamentală a educaţiei pentru cetăţenie democratică.

Parteneriatele şcoală-familie-comunitate au la bază ideea că profesorii, elevii, părinţii şi ceilalţi membri ai comunităţii sunt parteneri în educaţie. Dacă în trecut aceste parteneriate erau activităţi cu caracter opţional şi ţineau mai mult de domeniul relaţiilor publice, în prezent ele au un rol esenţial în procesul de educaţie a elevilor, deoarece îi ajută să-şi dezvolte competenţe şi abilităţi sociale încă din primii ani ai copilăriei, pregătindu-i să aibă succes la şcoală şi, mai târziu, în viaţă şi în carieră.
Medierea este necesară pentru a crea sau înţelege legăturile dintre cunoştinţe, evenimente, generaţii, membrii unei comunităţi şi comunităţile vecine.