Podul de la Poiana Sărată ar putea fi redat circulației peste două luni
Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, administratorul rețelei rutiere din Moldova, lucrările la podul din localitatea Poiana Sărată…
Potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, administratorul rețelei rutiere din Moldova, lucrările la podul din localitatea Poiana Sărată avansează în ritm accelerat, circulația putând fi reluată cu mult mai devreme de termenul contractual.
Astfel, în prezent sunt încheiate lucrările de montare a grinzilor la pod, după ce au fost executate și lucrările de amenajare a albiei. Mai urmează să fie turnat un strat de beton, după care aplicată izolația, și, în final, așternerea covorului asfaltic. Deocamdată, încă se mai circulă pe un singur sens, în zonă fiind instalat un semafor.
„Dacă totul va fi conform așteptărilor, podul va fi gata în maximum două luni. Se depinde foarte mult de condițiile meteo, mai ales acum, când urmează turnarea betonului, care are nevoie de un anumit termen de întărire”, a transmis Nicolae Popovici, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași.
Reamintim că, după 20 de ani, s-a reușit începerea lucrărilor la una dintre cele mai importante căi de acces din Transilvania, cum este considerat DN 11, trecătoarea asigurând legătura între valea Oituzului (judeţul Bacău) şi depresiunea Brașovului (judeţul Covasna). Investiția de circa 2,6 milioane de lei va duce la refacerea aproape în întregime a vechiului pod șubrezit de peste pârâul Gherghina, din localitatea Poiana Sărată, comuna Oituz. Demararea acestor lucrări a fost întârziată timp de două decenii de unii participanții la licitațiile de atribuire a execuției, dar și de birocrația excesivă de la noi. Din 2016, pe aici fusese amenajată o variantă provizorie care să ocolească podul degradat, asigurând astfel desfășurarea traficului pe sensul Onești – Târgu Secuiesc. Practic, pe podul vechi, puteau trece doar mașinile care coborau de pe Nemira și Moghioroş. Din toamna trecută, podul a fost demolat în întregime și începută contruirea unuia nou, cu o lungime de 20 m și o lățime a suprastructurii de 10,7 m, din care 7,5 m parte carosabilă (două benzi a câte 3,5 m + 0,50 m supralărgire pe partea dreaptă).
Proiectul este finanțat prin bugetul de stat, fiind inclus în lista obiectivelor de investiții pe anul trecut. Valoarea lucrărilor se ridică la circa 2, 6 milioane de lei, după ce inițial, la prima procedură de publicitate, se estimase un cost de 920.000 de lei. Vechiul pod a fost construit în anul 1951, fiind dimensionat la solicitările produse de convoaiele clasei „I” de încărcare (vehicul special pe șenile S60 și convoi de vehicule pe roți – autocamioane supraîncărcate de tip A13).
sursa:desteptarea.ro