Monday, December 2, 2024


Care sunt provocările pentru Umbrărescu, cel mai important constructor de autostrăzi din România, anul viitor

Băcăuanul Dorinel Umbrărescu, cel mai important constructor de autostrăzi din România, are în plan pentru anul viitor lucrări pe 270…

PublicatCurierul , in Actualitate Economie , at noiembrie 27, 2024

Băcăuanul Dorinel Umbrărescu, cel mai important constructor de autostrăzi din România, are în plan pentru anul viitor lucrări pe 270 de kilometri de autostradă și drum expres. Până în noiembrie 2025, acesta trebuie să finalizeze secțiunile Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani, însumând 173 de kilometri din Autostrada Moldovei (n.r. extensiile, precum cele de pe loturile Buzău-Focșani, nu sunt excluse). La cei 173 de kilometri dintre Focșani și Pașcani unde UMB trebuie să tureze motoarele pentru a respecta termenul, se adaugă primii kilometri de pe Autostrada Unirii – A8, lotul PNRR Târgu Neamț – Leghin care intră efectiv în șantier (termen de execuție 24 luni), alți 10 kilometri pe Drumul Expres Brăila – Galați (inaugurare promisă și pentru 2023 și pentru 2024), unde finalizarea este așteptată pentru prima jumătate anului 2025, vor începe lucrările la/ în tuneluri pe A1 Margina – Holdea și la viaductul peste Lacul Cernica de pe Autostrada Bucureștiului A0 Nord (nu se poate lucra pe toată durata anului).

UMB a primit numeroase extensii pentru cei 42 de kilometri pe Autostrada Transilvania, ultima prelungire fiind pentru toamna 2026, dar anul viitor ar putea fi deschiși și primii kilometri din PNRR pe A3 – Autostrada Transilvania, conform economedia.ro.

De asemenea, UMB va păstra o echipă pentru pasajul lotului 4 peste Autostrada A1 București – Pitești, acum de-abia la începutul lucrărilor și ar urma să înceapă lucrările la podul nou peste Siret de la Cosmești. Așadar, pentru UMB, provocarea anului viitor este finalizarea celor 173 de kilometri dintre Focșani – Pașcani (acum cu stadii de execuție de sub 50%) cu păstrarea resurselor și respectarea graficelor pe restul șantierelor.