Friday, June 18, 2021


Mai multe companii amendate pentru ca nu au respectat nu au respectat reglementările privind activitatea de furnizare a energiei electrice în contextul liberalizării pieţei

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) dă amenzi pentru eșecul liberalizării pieței, care ar fi trebuit să funcționeze…

PublicatCurierul , in Actualitate , at martie 3, 2021

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) dă amenzi pentru eșecul liberalizării pieței, care ar fi trebuit să funcționeze de la 1 ianuarie. Patru furnizori – Hidroelectrica, Electrica, E.ON și Enel – au fost amendați cu puțin peste două milioane de lei în total. Autoritatea spune că aceste companii nu au respectat reglementările privind activitatea de furnizare a energiei electrice în contextul liberalizării pieţei

ANRE arată că în urma sesizărilor venite de consumatori, a verificat dacă furnizorii au respectat termenele de transmitere a ofertei și de încheiere a contractului, dar și modul în care au funcționat call-centerele.

Cea mai mare amendă a fost primită de Hidroelectrica – 410 mii de lei – pentru că nu a respectat prevederile privind modul de organizare şi funcţionare a centrelor de telefonie. Totodată, compania nu a respectat nici termenul de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condiţiile de furnizare a energiei electrice și nici pe cel de cinci zile de încheiere a contractelor de furnizare.

Electrica Furnizare şi E.ON Energie au fost sancţionate fiecare cu 400 de mii de lei pentru nerespectarea termenului de transmitere a ofertelor și pe cel de încheiere a contractelor.Nici cei de la Enel Energie şi Enel Energie Muntenia nu au respectat termenul de cinci zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice, așa că au fost sancționați și ei cu câte 400 de mii de lei.

Amenzile intervin în condițiile în care ANRE însăși a fost criticată pentru modul în care a gestionat etapele liberalizării pieței de energie electrică. De la Autoritate a început eșecul și apoi s-a transmis către furnizori, mai ales cei tradiționali. Interesul acestora era de a ține captivi consumatorii, dacă se poate în serviciul universal, servit la un preț usturător.