Thursday, November 7, 2024


Elevii și părinții sunt revoltați de modul în care Ministerul Educației a conceput planurile cadru de liceu: ‘Nu aduc o viziune reformatoare’

Consiliul Naţional al Elevilor afirmă că propunerile Ministerului Educaţiei pentru modificarea planurilor cadru de liceu, care s-au aflat în proces…

PublicatCurieruldeOnesti , in Actualitate , at martie 31, 2021

Consiliul Naţional al Elevilor afirmă că propunerile Ministerului Educaţiei pentru modificarea planurilor cadru de liceu, care s-au aflat în proces de consultare publică până la sfârşitul lunii ianuarie, „dezamăgesc prin faptul că nu aduc o viziune reformatoare în plan curricular, ci păstrează abordarea desuetă prezentă în toate modelele curriculare aprobate şi promovate în ultimii ani”. Ca urmare, reprezentanţii elevilor solicită, într-o scrisoare deschisă semnată şi de alte organizaţii, reluarea dezbaterilor în grupul de lucru pentru planurile-cadru din cadrul Ministerului Educaţiei, informează News.ro.

„Încă din anul 2017, atunci când s-a dorit pentru prima dată modificarea actualei arhitecturi curriculare, planurile-cadru au reprezentat un adevărat punct nevralgic pentru învăţământul preuniversitar din România. De multe ori, elevii din ţara noastră declară vehement că şcoala nu le satisface cu adevărat nevoile educaţionale şi, în fond, nu le asigură două componente interdependente pentru orice absolvent al şcolii româneşti: integrarea în societate şi inserţia pe piaţa muncii. Astfel, actualele planuri-cadru pentru liceu, neschimbate de 12 ani, nu răspund aproape deloc cerinţelor din zilele noastre, întrucât nu stimulează elevul să deprindă competenţe precum gândirea critică şi analitică sau alte abilităţi necesare vieţii cotidiene”, afirmă reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, şi secretarului de stat pentru învăţământ preuniversitar, Sorin Ion.

Ei spun că sunt relevante rezultatele testării PISA 2018, care au arătat că 40,8% dintre elevi nu pot explica şi/sau înţelege ceea ce citesc, fiind încadraţi în categoria analfabeţilor funcţionali, 46,5% dintre elevi nu pot opera cu noţiuni matematice de bază, în timp ce 44% dintre elevi nu pot realiza corelaţii elementare în domeniul ştiinţelor.