Monday, October 18, 2021


Autostrada A7 s-a împotmolit pe sectorul Bacău – Pașcani

Au apărut primele probleme în ceea ce privește proiectul autostrăzii A7. Conform ziarului Adevărul, pe sectorul Bacău – Paşcani, în oraşul…

PublicatCurierulDeStiri , in Actualitate Social , at iulie 7, 2021

Au apărut primele probleme în ceea ce privește proiectul autostrăzii A7. Conform ziarului Adevărul, pe sectorul Bacău – Paşcani, în oraşul Roman, judeţul Neamţ, traseul acesteia urmează a trece peste o parte a captării de apă a municipiului.

Mai exact peste o zonă unde se află zece puţuri de la Captarea Pildeşti, ideea renunţării la ele fiind exclusă, pentru că ar genera probleme în furnizarea utilităţii către populaţie, care şi aşa este problematică în perioadele secetoase. 

Zilele trecute, primarul Romanului, a avut o întîlnire cu diriguitori de la Compania Naţională de Administrare a Infrastrusturii Rutiere. Întrunirea, la care au fost prezenţi şi reprezentanţii  firmei ApaServ Neamţ, compania care deţine captarea, a avut ca scop găsirea celei mai bune şi avantajoase soluţii din punct de vedere financiar, pentru ca alimentarea cu apă a oraşului să nu fie dată peste cap. Ar fi mai multe variante, dar două dintre ele ar necesita fonduri uriaşe, având puţine şanse de a fi implementate.

Acum câteva luni, când deja se ştia că autostrada va trece prin zona captării de apă, se vorbea de o altă alternativă, cea a construirii unui baraj pe râul Moldova, dar această idee a fost abandonată, deoarece este foarte costisitoare şi mai ales de durată. Întâlnirea de zilele trecute a fost prima pe această temă, urmâns a vea loc şi altele, pentru găsirea cele mai fezabile soluţii. Mult aşteptata autostradă Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Roman – Paşcani ar urma să fie gata în 2024, după cum spunea actualul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Asta pentru că este mai uşor de construit, deoarece stăbate zone de câmpie şi de şes. Compania Naţională de Administrare a Infrastrusturii Rutiere are deja proiectul tehnic făcut şi se lucrează la procedurile de licitaţie, pentru stabilirea constructorilor. A7 va costa 1,7 miliarde euro, fonduri alocate din Programul de Rezilienţă, scopul ei fiind de a prelua o parte din traficul auto care se desfăşoară pe E 85, unul dintre cele mai periculoase din punctul de vedre al numărului de accidente.