Se lucreaza la o soluție pentru reducerea numărului de accidente grave pe E85/ DN2.
Oficialii Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anunțat că se află într-un stadiu avansat de implementare a unei…
Oficialii Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anunțat că se află într-un stadiu avansat de implementare a unei soluții pentru reducerea numărului de accidente grave pe E85/ DN2.
Șoseaua de mare viteză care străbate România de la nord la sud mai este denumită și „drumul morții” din cauza numeroselor accidente extrem de grave cărora le cad victime zeci de oameni lunar.
Mai mulți experți independenți cer în mod repetat aplicarea soluției 1+2 pe sectoarele europeanului spre Moldova unde există un singur sens pe direcția de mers, iar acostamentul este folosit în mod eronat drept bandă de urgență.
„Lucrăm la o normă tehnică pentru a transforma drumurile cu o bandă pe sens cu acostament în drumuri 2+1. În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic şi de la anul, 2022, vom trece la implementare şi extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 şi alte drumuri”, a declarat Flavius-Florin Pavăl, şeful serviciului Siguranţa Traficului CNAIR.
Pentru ca soluția 2+1 să poată fi aplicată lățimea totală a drumului care urmează să fie convertit trebuie să aibă minimum 12 metri. Fiecare dintre cele trei benzi va avea 3,5 metri lățime. Pe tronsoanele unde se va circula pe o singură bandă viteza de circulație va fi limitată la 80 de kilometri/ oră.