Thursday, December 12, 2024


Unul dintre cei mai mari retaileri din lume anunță că nu va mai vinde produsele companiei PepsiCo, din cauza scumpirilor inacceptabile

De astăzi, în magazinele Carrefour din Franța, la rafturile cu produsele companiei PepsiCo va fi afișat anunțul: “Nu mai vindem această…

PublicatCurierulDeStiri , in Actualitate Social , at ianuarie 4, 2024

De astăzi, în magazinele Carrefour din Franța, la rafturile cu produsele companiei PepsiCo va fi afișat anunțul: “Nu mai vindem această marcă, din cauza creșterii inacceptabile a prețurilor”. 

Un purtător de cuvânt al lanțului de magazine nu a explicat dacă produsele încă în stoc vor fi retrase sau vor rămâne în vânzare. Din portofoliul PepsiCo fac parte sucurile Pepsi, Mirinda, 7UP, dar și chipsuri/snacksuri Lay’s, Cheetos, Doritos.

PepsiCo nu a oferit, încă, un punct de vedere, dar, în octombrie 2023, a anunțat că a planificat creșteri “modeste” ale prețurilor produselor, pe fondul unei cereri solide, în ciuda scumpirilor anterioare. 

Reuters semnalează că anunțul făcut de Carrefour este cel mai recent episod al “luptei” dintre retaileri și companiile globale din domeniul alimentar, în privința prețurilor. În ultimele luni, magazine din Germania sau Belgia au oprit comenzile pentru o varietate de bunuri de consum, tot din cauza scumpirilor. Totuși, grupul francez a fost unul dintre cei mai activi retaileri care “au provocat” marile companii din domeniul alimentar, în privința prețurilor. În 2023, de exemplu, a afișat anunțuri în dreptul produselor al căror gramaj a scăzut, dar care s-au scumpit sau nu au suferit modificări de preț (fenomen cunoscut drept “Shrinkflation”).

Potrivit datelor preliminare furnizate de biroul francez de statistică, prețurile de consum au fost, în decembrie 2023, cu 4,1% peste nivelul lui decembrie 2022, în timp ce inflația anuală a alimentelor a coborât de la 7,7% în noiembrie 2023 la 7,1% în decembrie 2023. Anterior, Ministerul francez de Finanțe a avertizat că va recupera “profiturile nejustificate” ale companiilor din sectorul alimentar, prin taxe speciale, în cazul în care companiile cu costuri de producție mai mici nu vor ieftini produsele.
SURSA:BIZIDAY.RO