Unul dintre cei mai mari retaileri din lume anunță că nu va mai vinde produsele companiei PepsiCo, din cauza scumpirilor inacceptabile
De astăzi, în magazinele Carrefour din Franța, la rafturile cu produsele companiei PepsiCo va fi afișat anunțul: “Nu mai vindem această…
De astăzi, în magazinele Carrefour din Franța, la rafturile cu produsele companiei PepsiCo va fi afișat anunțul: “Nu mai vindem această marcă, din cauza creșterii inacceptabile a prețurilor”.
Un purtător de cuvânt al lanțului de magazine nu a explicat dacă produsele încă în stoc vor fi retrase sau vor rămâne în vânzare. Din portofoliul PepsiCo fac parte sucurile Pepsi, Mirinda, 7UP, dar și chipsuri/snacksuri Lay’s, Cheetos, Doritos.
Reuters semnalează că anunțul făcut de Carrefour este cel mai recent episod al “luptei” dintre retaileri și companiile globale din domeniul alimentar, în privința prețurilor. În ultimele luni, magazine din Germania sau Belgia au oprit comenzile pentru o varietate de bunuri de consum, tot din cauza scumpirilor. Totuși, grupul francez a fost unul dintre cei mai activi retaileri care “au provocat” marile companii din domeniul alimentar, în privința prețurilor. În 2023, de exemplu, a afișat anunțuri în dreptul produselor al căror gramaj a scăzut, dar care s-au scumpit sau nu au suferit modificări de preț (fenomen cunoscut drept “Shrinkflation”).