Studiu: Comerţul online din România va creşte cu cel puţin 15% în acest an
Comerţul online din România va creşte cu cel puţin 15% în acest an, în timp ce plata cu cardul se…
Comerţul online din România va creşte cu cel puţin 15% în acest an, în timp ce plata cu cardul se va afla pe un trend ascendent, de 39%, inclusiv în mediul rural, relevă o analiză întocmită de către dezvoltatorul local al unei soluţii integrate de comerţ şi marketplace.
Conform datelor centralizate de VTEX România, în acest context, se estimează că numărul magazinelor online cu peste o mie de comenzi pe zi se va tripla în următorii trei ani, iar cele mai mari creşteri observate în 2021 vor fi în categoriile home & deco, pharma şi fashion.
„În acest moment sunt maximum 100 de magazine online pe piaţa locală care primesc peste 1.000 de comenzi pe zi, dar în următorii 3 ani numărul acestora se va tripla pe fondul a cinci tendinţe de transformare digitală, care vor defini comerţul online local. Vom vedea o accelerare mai mare şi o creştere puternică a investiţiilor în digitalizare, tehnologie şi servicii a jucătorilor consacraţi din domeniu. Piaţa de e-commerce este încă la început de drum, la fel şi serviciile şi shift-ul către inovaţie sau experienţe în offline, deci există un potenţial uriaş. De asemenea, pe termen mediu, piaţa se va „aşeza” şi centra în jurul unor marketplace-uri, tendinţa globală fiind de consolidare a coşului de cumpărături într-un singur loc. Consumatorii vor avea destinaţii preferate de shopping şi vor dori să facă toate achiziţiile dintr-un singur loc”, explică Cristi Movilă, lider de expansiune pentru Europa de Est în cadrul VTEX, arată Agerpres.
În viziunea companiei, retailerii şi mall-urile se vor orienta către modele de business online şi omnichannel pentru a susţine comerţul afectat de pandemie şi a asigura supravieţuirea sectorului. Un exemplu în acest sens este Veranda Shop Online care îşi propune „atragerea a minimum 70 de chiriaşi pe platformă, care nu sunt prezenţi în mall-ul fizic, din zona antreprenorială şi a produselor de nişă, non mass-market”.