Saturday, December 14, 2024


Primăria Onești anunță demararea programului de distribuire a cererilor pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei şi a ajutorului pentru consumul de energie destinat acoperirii unei părţi din consumul energetic al gospodăriei pe tot parcursul anului

Primăria Municipiului Onești, prin Direcţia Generală de Asistentă Socială Oneşti, anunţă demararea programului de distribuire a cererilor pentru acordarea ajutorului…

PublicatCurierulDeStiri , in Actualitate Comunicate , at octombrie 5, 2022

Primăria Municipiului Onești, prin Direcţia Generală de Asistentă Socială Oneşti, anunţă demararea programului de distribuire a cererilor pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei şi a ajutorului pentru consumul de energie destinat acoperirii unei părţi din consumul energetic al gospodăriei pe tot parcursul anului, începând cu data de luni 10 octombrie 2022.

Cererile-declaraţii însoţite de actele necesare pentru acordarea ajutorului se pot depune începând cu data de 17 octombrie 2022 la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială Oneşti, după următorul program:

Luni – Joi : 8.00-15.30
Vineri 8.00 şi 13.00

Sau online pe adresa spas.onesti@yahoo.com

Pentru relaţii suplimentare puteţi apela la numerele de telefon: Fix 0234.318.319 Mobil 0749.064.192 / 0749.015.136

Ajutorul de încălzire şi ajutorul pentru consumul de energie destinat acoperirii unei părţi din consumul energetic al gospodăriei pe tot parcursul anului, se acordă persoanelor cu domiciliul sau reşedinţa valabilă în mun. Oneşti, în perioada sezonului rece (noiembrie 2022 – martie 2023), pe baza cererii şi a declaraţiei pe proprie răspundere, însoţite de actele necesare.

Formularul de cerere si declaraţia pe propria răspundere sunt disponibile la sediul Direcţia Generală de Asistenţă Socială Oneşti sau pe site-ul Primăriei.

Documentele necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire sunt următoarele:

  1. Cerere şi declaraţie pe proprie răspundere – formular tip;
  2. Documente de identitate titular şi membrii familiei ( B. , C.I.- MAJORI; Certificat de naştere – MINORI ) copii xerox;
  3. Certificat de căsătorie, certificat de deces, sentinţă de divorţ, hotărâre de încredinţare/plasament a minorului;
  4. Certificat fiscal, eliberat de PRIMĂRIA ONEŞTI, (pentru persoanele majore din familie) privind clădirile, terenurile şi mijloacele de transport aflate în proprietate, pentru fiecare persoană cuprinsă în cerere;
  5. Certificat agricol, eliberat de PRIMĂRIA ONEŞTI, (pentru persoanele majore din familie) privind terenurile sau animalele aflate în proprietatea persoanelor cuprinse în cerere;
  6. Adeverinţa privind venitul net realizat, eliberată de către angajator (veniturile din salariu inclusiv bonuri de masă sau alte drepturi salariale); Adeverinţa trebuie să reflecte venitul lunii anterioare depunerii cererii.
  7. Declaraţie pe proprie răspundere, pentru persoanele cu venit zero (scrisă de mână);
  8. Mandate poştale/extrase de cont/decizii pentru indemnizaţii de şomaj, handicap, pensii, pensie alimentară, etc.;
  9. Copie factură gaze naturale sau energie electrică, în funcţie de tipul ajutorului solicitat, (pe care să fie înscrise codul abonatului şi codul punctului de consum). Dacă pe factură apare înscrisă altă persoană decât solicitantul, calitatea de persoană îndreptăţită se probează cu contractul de închiriere, împuternicire, concesiune, comodat, etc.;
  10. Adeverinţă de la asociaţia de proprietari, cu numele şi prenumele persoanelor care locuiesc la adresa respectivă, pentru cei care locuiesc la casa, vor prezenta obligatoriu adeverinţa din care să rezulte câte persoane plătesc gunoiul sau chitanţa cu dovada plăţii pentru câte persoane s-a plătit gunoiul;
  11. Contract de vânzare-cumpărare, de închiriere, de comodat a locuinţei sau de concesiune a acesteia;
  12. Pentru mijloacele de transport, deţinute de către persoanele cuprinse în cerere, se va ataşa şi o copie a certificatului de înmatriculare;

Solicitanţii care au reşedinţă în municipiul Oneşti şi domiciliul (în acte) în altă localitate, trebuie:

a). – să depună şi:

  • Certificat fiscal, eliberat de PRIMĂRIA de la locul de domiciliu (pentru persoanele majore din familie), privind clădirile, terenurile şi mijloacele de transport aflate în proprietate, pentru fiecare persoană cuprinsă în cerere;
  • Certificat agricol, eliberat de PRIMĂRIA de la locul de domiciliu (pentru persoanele majore din familie), privind terenurile sau animalele aflate în proprietatea persoanelor cuprinse în cerere;
  • NEGAŢIE de la primăria de domiciliu, prin care să se certifice faptul că nu au depus şi acolo dosar pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei;

b). – să deţină, pe actele de identitate, viza de flotant, valabilă pe durata acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei;

Persoanele care locuiesc la adresa pentru care se solicită ajutor de încălzire şi nu sunt proprietarii imobilului sau beneficiarii unui contract de închiriere/comodat, vor depune o împuternicire notarială în termen de valabilitate, din partea proprietarului.

Potrivit art. 19 alin. (1) din Legea 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, titularii ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei si a suplimentului pentru energie au obligaţia de a comunica orice modificare intervenită în componenţa familiei şi a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării, prin depunerea unei noi declaraţii.

La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie şi după caz al persoanei singure, se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii acesteia, în luna anterioară depunerii cererii.

Pentru persoanele care depun cererile în perioada 01 – 20 noiembrie, dreptul la ajutor pentru încălzirea locuinţei se stabileşte începând cu luna noiembrie 2022.

Pentru cererile înregistrate după data de 20 ale lunii, acordarea dreptului se va realiza începând cu luna următoare depunerii.

Pentru relaţii suplimentare puteţi apela la numerele de telefon: Fix 0234.318.319 Mobil 0749.064.192 Mobil 0749.015.136